Τρίτη, 19 Απριλίου 2011

Ψευδοτσιτάτο no.2

"Όταν οι καλοί ηθοποιοί πεθαίνουν γίνονται θέατρα, οι κακοί ξαναγίνονται κοινό"


Τέλος  Γερούνδιος:Έλληνας ηθοποιός διεθνούς κύρους που καθότι δωδεκαθεϊστής παραμένει  πιστός στο πρωτόκολλο της ερμηνείας των ρόλων των Αρχαίων τραγωδιών μόνο από άντρες...

Η μεγάλη στιγμή της καριέρας του ήταν η "Αντιγόνη της Σοφοκλέους" που ανέβηκε  για ένα μάτσο Αμερικάνους γιάπηδες και τις οικογένειες τους,  που θέλησαν κάτι εξωτικό που να  τους εγείρει τον έλεο και τον φόβο  για να ρευτούν τα T-bone steak και τα κέρατα απ΄τις Άλκες που είχαν καταπιεί αμάσητες. Η  παράσταση είχε δοθεί στη ρέπλικα του  Παρθενώνα στο Nashville απ'τον οποίον  μετά το πέρας του έργου οι παρευρισκόμενοι  απέσπασαν  αγκωνάρια για να στολίσουν τα loft τους. Η Ελληνική αποστολή δε, τράβηξε βίντεο και φωτογραφίες υψηλής πιστότητας για να διατηρήσει αναλλοίωτη  την επίγευση  του  πώς θα ήταν το μνημείο αν δεν έμοιαζε με το γνωστό  σκωροφαγωμένο γιαπί που όλοι λατρεύουμε να επαίρουμε.Το κυρίως δράμα κράτησε πατροπαράδοτα αρκετές ώρες τις οποίες οι Αμερικάνοι με υπερτεχνολογία κλεμμένη απ'τις βάσεις της Νεβάδα έτρεξαν στο fast forward και πάταγαν το pause για να προλάβουν καθότι παιδοβούβαλα τον πλανόδιο με τις γρανίτες και τα hot dog. Η υπόθεση ήταν διασκευασμένη να ταιριάξει στον υψηλό πήχυ των Νευορκέζων brokers  και παρουσιάζε την Αντιγόνη να αρνείται να κάνει χαλάουα με κερί από κομμένο αυτί Σπαρτιάτη στον Πολυνεική όσο και στον Ετεοκλή ,αψηφώντας τη δεισιδαιμονία της εποχής που πρέσβευε πως όσο μάκραιναν οι τρίχες των πολιτών τόσο η πόλη κράτος ζημιωνόταν σε μνες, με το απλούστατο αιτιολογικό ότι οι δικές της γάμπες ήταν πιο φούντα  κι απ'τους δύο (πράγμα οφθαλμοφανές ως τις τελευταίες κερκίδες των μπατίρηδων) και  δεν της είχε παρουσιαστεί πρόβλημα ποτέ.Ο Κρέωντας την απέλυσε από αντικτρίστρια χαλκάδων στο σκλαβοπάζαρο και την εξανάγκασε να καταπιεί "μαύρους" οβολούς ισοδύναμους με το 1/10 του ΑΕΠ της Δήλου. Εκείνη πειθαναγκάζεται από πίκα και φούρκα και βρίσκει βίαιο θάνατο υπό τους live ήχους της Εmmylou Harris που διασκευάζει τον "(Οικονομικό) Δολοφόνο" απ'το girl band και δεινές Πατρινές κομμώτριες "Κακά Κορίτσια"  Ο Τέλος στη σκηνή του θρήνου έδωσε ρέστα και όλοι θυμούνται τον τρόπο με τον οποίο είχε χαλιναγωγήσει τα εκφραστικά του μέσα έτσι  ώστε  όλο του το   τρίχωμα με προεξάρχον το Poυμελιώτικο μουστάκι του, να πάλλεται στη συχνότητα της μουσικής των σφαιρών με κυματισμούς εμπνευσμένους από Γιαπωνέζικα woodblocks.

Η φράση αποτελεί προϊόν λαθρακρόασης στα σοφά λόγια του μεγάλου μας διεθνούς τραγωδού όταν αναγνωρίζοντας τον μέσα στο πλήθος στο φουαγιέ της πειραματικής σκηνής "Ταυγέτη"  έσπευσα να σταθώ όσο πιο κοντά μπορούσα στα κέρατα και το φολιδωτό σβέρκο του ιερού τέρατος του θεάτρου  μας. Η σκηνή  τον περσινό θεατρικό Χειμώνα ανέβασε ένα installation με την σπαραχτική χωρίς λόγια ( μόνο με υλακές και παντομίμα) προετοιμασιά τριών πολιτικών πριν μια δημόσια έξοδο (η σκηνή του καμουφλάζ με αγελαδόσκατα και τέφρα εισαγόμενη από Κρεολές καρκινοπαθείς για να κομποζάρουν με τον τόνο των κτιρίων της Πανεπιστημίου έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στην μνήμη και στη μύτη - installation γαρ. Ο Τέλος ανέκραξε το άνωθεν τσιτάτο καθώς οι ανταύγειες  απ΄τη βαρύτιμη φωτισμένη κορνίζα της μεγάλης απούσας του Ελληνικού σωματικού θεάτρου έπεσαν στο πρόσωπό του κάνοντας τον να δακρύσει συλλογιζόμενος το διαφαινόμενο τέλος του.

P.S (ή Ψιτ!): Το μόνο που έχω να πω στον αγέρωχο Τέλο, που η πυγμή του δεν φαίνεται  να κάμπτεται και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές  είναι έτοιμος να πετάξει για L.A όπου  θα υποδυθεί ένα βασικό εξάρτημα στο Transformers 3, είναι πως με το τρόπο που οι θεατρικές ομάδες στις μέρες μας στύβουν το κεφάλι τους για να τη βγάλουν σέρτικα η μετεμψύχωση του μπορεί να του επιφυλάσσει πολύ πιο ενδιαφέρουσες τιμές όπως την ονοματοδοσία σε  άδειες αποθήκες, πρώην φούρνους,βιοτεχνίες, πάρκα, bar,καντίνες, φανάρια ή ακόμα και διαμερίσματα...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου