Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Ψευδοτσιτάτο no.4

"Δεν ευθύνονται τα παιδιά-θαύματα γι'αυτό που είναι! Εγώ όμως ευθύνομαι για τις συναναστροφές των δικών μου!" 

                                   
Μαρίτα Παπαδοπούλου: Ελληνίδα καθηγήτρια Μέσης Εκπαίδευσης, νοικοκυρά, μητέρα τριών παιδιών και επιπροσθέτως κοντογειτόνισσα. Με παρακάλεσε να δημοσιεύσω το παρακάτω φλογερό  κείμενο προβληματισμού και αφύπνισης προς τον  απλό πολίτη και γονέα. Η ελευθεριότητα του λόγου είναι προϊόν τόσο της τεταμένης διάθεσης υπό την οποία γράφτηκε όσο και του γεγονότος ότι η Μαρίτα είναι εισηγήτρια και practitioner της μοντέρνας μαθησιακής μεθόδου που συνοψίζεται τέλεια στο " Στα μούτρα και σταράτα, πρόκειται για εν κρυπτώ ενήλικες" που χρόνια προσπαθεί να  εφαρμόσει στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (περιττό να ειπωθεί βέβαια ότι ακόμα και σήμερα δέχεται ανηλεές πογκρόμ από την πλειοψηφική μερίδα των συναδέλφων της):

"Η Αθηνά η νταλίκα γεννήθηκε με τη Σάρισα και τη Περικεφαλαία ενσωματωμένη, οι Βραζιλιάνοι γεννιούνται με τη μπάλα στα πόδια! (Το ένα έκανε το Δία να δημιουργήσει το Παν-adol Extra και το δεύτερο αύξησε κατακόρυφα  τις Καισαρικές στο Ρίο). O Mότσαρτ συνέθετε σονάτες με το μπειμπιλίνο, indigo children μιλάνε με τη συγκρότηση εκπροσώπου τύπου κόμματος και με βλέμμα Πυθίας που μπούκωσε  φύλλο ευκαλύπτου κατουρημένο από ραδιενεργό κοάλα  ζωγραφίζουν νατουραλιστικούς Χριστούς και ευαγγελίζονται την έλευση της πνευματικής αναγέννησης του πλανήτη, Λιλιπούτειοι σκακιστές ξεσκίζουν παλαίμαχους με τα δάχτυλα των ποδιών ενώ παράλληλα παίζουν τέννις στο wii , μαθηματικές ιδιοφυίες  επωμίζονται τσάντες διανθισμένες σε ονόματα new metal συγκροτημάτων, σολίστες με ακροδάχτυλα που βρωμάνε κρέμα για την ακμή βγάζουν σπίθες στα κλαβιέ,ο  Ζuckerberg δεν πηδούσε  που δεν πηδούσε αποφάσισε να κάνει τη ιδιωτική ζωή  του πλανήτη κεφαλογραβιέρα Μετσοβίτικη με δική τους συναίνεση. Μα τι συμβαίνει με τα παιδιά θαύματα; Από ποιά αρχίδια βγήκανε; Οι γενετιστές γιατί δεν έχουν προβεί σε απαγωγές των φορέων των ύποπτων γονιδιών ακόμα! Μήπως κάτω απ'τις μύτες μας μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ ευγονιστών και ευηθών επιστημόνων για τη χαρτογράφηση του πολύτιμου γονιδιώματος κάποιων ιδιαίτερων συνανθρώπων μας. Το tabula rasa μας άφησε χρόνους απ΄τη μέρα που ο πρώτος Φαφαφίνε (Fa'afine) έβαλε περούκα από φοινικόφυλλα και δυο καρύδες για βυζιά πάνω στο δόρυ που του έφερε ο μπαμπάς του, όπως κι απ΄τη μέρα που ο γιος του Μήτσου του υδραυλικού γύρισε σπίτι μετά το ντέρμπι και έπαιξε στο  ροκάνα του  rhythm section του "We Will Rock you!" Αλλά άλλο κλίση κι άλλο νεοεγκεφαλίτιδα! Σε ποιά κοινωνία φέρνουνε τα παιδιά μας. Τα δικά μου επι παραδείγματι είναι κανονικά σε όλα, είναι εύμορφα αλλά δεν θα  έβγαιναν ποτέ πρώτα σε παιδικά καλλιστεία, είναι πρόσχαρα αλλά δεν θα πόνταρε και πάνω από μερικά δολάρια πάνω τους κάποιος ότι μπορεί να αποτελούν τον επόμενο Justin Βieber. Είναι έξυπνα αλλά σίγουρα δεν μπορώ να πω πως θα πηδούσαν τάξεις αν είχαμε το αντίστοιχο εκπαιδευτικό σύστημα. Και τρέμω πραγματικά χειρότερα κι απ'το αν μάθαιναν ότι είναι υιοθετημένα ή αν αποκαλυπτόταν ένα οικονομικό σκάνδαλο για το πατέρα τους, τρέμω τη μέρα που θα γυρίσουν τα παιδιά μου σπίτι και θα μου πουν "Εγώ μαμά γιατί δεν μπορώ να βγω πρώτος στον Μαθηματικό διαγωνισμό που βγήκε αυτός ο μαθητής απ'τη Δράμα; Γιατί δεν είμαι τόσο έξυπνος;" Τρέμω όχι για το μερίδιο ευθύνης που αυτομάτως θα με βαρύνει , ούτε γιατί έχω κάποιο πρόβλημα στο να πω στον μικρό Μανωλάκη:"Γιατί είσαι κολοκύθας και το Playstation σε έχει μετατρέψει σε ειδωλολάτρη με χειριστήριο". Τρέμω γιατί η άποψη μου για το θέμα δεν έχει εκπροσώπηση, νιώθω μοναχική φωνή σαν κραυγή σουρικάτα στη νυχτερινή έρημο.Κοιτάω με την περιφερειακή μου όραση τους άλλους που χειροκροτάνε και επευφημούν ότι ακραίο ξεπετάγεται στην ανθρωποπανίδα και μπρος μου βλέπω μια ανασύνθεση της "Σχολής των Αθηνών" του Ραφαέλ με κολλάζ στα σώματα πρόσωπα κορυφαίων αντιηρώων , υπέργηρων νομπελιστών, καλλιτεχνών αναγνωρισμένων μετά θάνατον, one hit wonders που απέμειναν να νοσταλγούν τον χαμένο τους μίττο, απρόσωπα κεφάλια μέσα σε συλλαλητήρια και πορείες, άγνωστες ειλικρινείς φωνές στο νυχτερινό ραδιόφωνο, εκρηκτικούς ατακαδόρους sit down comedians των αιθουσών των σινεμά, μαγνητικές παρουσίες στις καλοκαιρινές παραλίες. Και τότε μέσα μου τσιρίζω ¨Τα σιχαίνομαι τα κωλόπαιδα! Θέλω να τα δω να τα περιλάβουν ένα μάτσο καβλωμένοι  παιδόφιλοι τη μέρα που θα διαρεύσσει πως τελειώνουν τα "Ζουζούνια"  ! Εγώ δεν βλέπω κανένα μέτρο, ούτε ευρύνοια, μόνο κάτι ρομποτοειδή που εκμαυλίζουν χωράφια  και ύδατα που έπρεπε να αναπνέει και να τσαλαβουτάει  η φαντασία και ο αυθορμητισμός με επίδείξη μιας αύλακας του γαμομυαλού τους που έτυχε να τους δοθεί ΧΧL απ'τον πλάστη.Καμιά συνδεσμικότητα, κανένας οίστρος, καμιά γοητεία προϊόν συγκομιδής εμπειριών!Το ένα αποστηθίζει τηλεφωνικούς καταλόγους ανάποδα.Στο μουνί μου μετεωρίτες και γύρω γύρω πεφταστέρια!Το άλλο κάνει πράξεις με 10 ψήφιους αριθμούς!Μπράβο ψυχαναγκαστικό όταν θελήσουμε να κάνουμε μερεμέτια στο μοντέλο από σπίρτα της Ούγγρικης Βουλής  θα σε έχουμε υπόψιν μας.Το άλλο μετράει πόσα γράμματα έχει κάθε πρόταση που εκστομίζει.Τέλεια!Για πες μου τώρα μικρό μου τι νούμερο  βγάζει η φράση ο "Μπαμπάς μου θα έπρεπε να τα είχε πιει!"Θέλω να τα πλησιάσω με το τηλεβόα του Τοm Waits και να τους ουρλιάξω μέσα στον εγκέφαλο. Ε! μικρέ Κύρε Γρανάζη guess what υπάρχει κάτι που όποια μεταβλητή και να μπουρδουκλώσεις  στο χαρτί δεν θα μπορέσεις να το παρακάμψεις, λέγεται ΕΦΗΒΕΙΑ κι εκεί θα δεις πόσα απίδια βάνει ο σάκος εκει θα ξανασυστηθείς  με αυτό το στυβαρό μειλίχιο τόνο στη φωνή, τον σίγουρο για τα μυστήρια του κόσμου όταν στο κάνουν φύλλο και "φτερού" χιλιάδες "κοκοράκια" , θα δούμε τι επιδόσεις θα έχεις μικρό μου μπιμπελό όταν τα μπούτια σου  αρχίζουν να μοιάζουν στα πτερύγια Manatee που είναι χρόνια κολλημένα στα μπούτια του σογιού σου και στο ευρυγωνιακό κεφάλι αρχίσουν να φλασάρουν βυζιά αντί διαφορικές εξισώσεις." Ίσως ειμαι πικρόχολη,ίσως υπερβάλλω αλλά πόσο αυτοαναιρούμενη είναι μια κοινωνία που έχει για σηματωρούς ανθρώπους-ακμές που απλά εξαργυρώνουν έναν εγγενή λαχνό μηχανιστικής ευκολίας και πόσο επικίνδυνο όταν το ανώνυμο πλήθος χειροκροτεί ή λιθοβολεί  ιδιότητες για τις οποίες ο επιλαχών απλά δεν ευθύνεται! "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου